• La gestió del servei d’assistència jurídica gratuïta i del torn d’ofici.
  • Promoure la correcte utilització de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació per part dels col·legiats.
  • Fomentar i organitzar la passantia, controlar el seu correcte desenvolupament i portar un registre de passanties.
  • Promoure la utilització de fulls d’encàrrec i fomentar la formació per escrit de pactes sobre honoraris entre l’advocat i el seu client.
  • Vetllar pel compliment pels col·legiats del deure de secret professional, protegint-los quan aquest compliment pugui estar amenaçat.
  • Controlar la publicitat dels col·legiats.
  • Potenciar la publicitat institucional.
  • Dictar resolucions interpretatives sobre qualsevol aspecte de les normes d’honoraris i resoldre les qüestions que es puguin suscitar sobre aquestes.
  • Emetre els informes que sol·licitin el òrgans jurisdiccionals en els incidents sobre taxació de costes, resoldre impugnacions, evacuar consultes formulades i emetre dictàmens i laudes previs o posteriors a l’emissió de minutes i establir el pagament de quantitats per aquest servei.
  • Portar un registre de societats professionals de col•legiats i llurs sucursals, establir el pagament de quantitats pel registre i publicar cada any, juntament amb la relació dels col·legiats, la relació de les societats i de les sucursals inscrites al registre.
  • Fomentar, crear, organitzar i mantenir escoles de pràctica jurídica; promoure, facilitar, organitzar, i, si escau, finançar activitats de formació professional contínua i cursos d’especialització professional; homologar, segons les condicions que fixi el Consell, els cursos d’especialització continuada i supervisar el compliment per part dels col·legiats de la formació continuada i la seva acreditació.
  • La potestat disciplinària.

Fitxers:

Estatuts de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Reus