}
Tel:+34 977340850   

Actes de conciliació ràpides modalitat telemàtica


l

El Portal de Conciliacions publica la Instrucció 3/2021, de 8 de febrer, sobre la modalitat d’actes de conciliació amb acord formalitzats per via telemàtica, complementària de la Instrucció 12/2020, de 6 de juny.

La Instrucció esmentada ha estat dictada pel director general de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral per tal de fixar les especificitats d’aquesta modalitat voluntària de formalització de les actes de conciliació, després de la integració plena del procediment a l’aplicació corporativa GESCON des del passat dia 11/01/2021.

La instrucció concreta els requisits mínims necessaris que han de contenir les sol·licituds que optin per aquesta modalitat voluntària, sense els quals la tramitació haurà de reconvertir-se a presencial per raons de seguretat jurídica i de preservar la naturalesa jurídica de l’acta de conciliació en els termes establerts al Reial decret 2756/1979, de 23 de novembre, i al Títol V de la Llei 36/2011, de 10 d’octubre, reguladora de la jurisdicció social. 

Com a qüestions importants, la Instrucció expressament indica la no admissió de paperetes on la persona presentadora coincideixi amb la que compareixerà telemàticament com a part interessada no sol·licitant o en representació d’aquesta.

Us recordem que aquesta modalitat de formalització telemàtica de l’acta només es pot sol·licitar al formulari activant l’opció “Desitjo formalitzar telemàticament l’acta de conciliació” i per tant, en cas de voler fer l’acta presencialment, NO s’ha de marcar aquesta casella.